Vlog “Miks on oluline mõista kliendi vajadust?”

Vlogi video vaatamiseks kliki pildil või SIIA

Mis on kliendi vajadus?
Vajadus on puuduse seisund või motiiv mis paneb teda ostma (nt kl 12 päeval tekib näljatunne, mis tekitab vajaduse söögi järgi). Kui kliendil vajadus puudub, siis ta ka ei osta. 
Vajaduste mõistmine toetab konkurentsieeliste mõistmist ja eristumisstrateegia loomist. 
Vajaduste mõistmine annab vastuse küsimusele “MIKS?” 
  • Ettevõtja mõistab – MIKS klient ostab?
  • Klient mõistab – MIKS ta peaks ostma?
Millest videos juttu tuleb?
Traditsiooniline Maslow vajaduste hierarhia – füsioloogilised, turvatunne, sotsiaalsed/kuuluvusvajadus, tunnustusvajadus ja eneseteostusvajadus.
Vajaduste mõismine läbi klientide valupunktide:
  • Rahaga seotud valupunktid– klient jõuab järelduseni, et ta kulutab liiga palju ja otsustab kulusid kokku hoida ehk tarbida vähem;
  • Efektiivsusega seotud valupunktid– klient mõistab, et ta kulub liiga palju aega olemasoleva toote või teenuse tarbimisele ja soovib leida lahendust, mis säästab ta aega;
  • Protsessiga seotud valupunktid– klient soovib muuta sisemisi protsesse ehk seda kuidas ta hetkel mingeid tegevusi teeb;
  • Toetusega seotud valupunktid– klient ei saa piisavalt toetust olemasoleva toote või teenuse kasutamisega.
Millised vajadused on Sinu kliendil või klientidel, mis paneb neid ostma?