Teekond ettevõtjaks 21#: kuidas korraldada konverentsi?

Jätkan ettevõtjaks kasvamise blogi kirjutamisega. Kogemuslood on alati inspireerivad. Olen saanud lugejatelt postiivset tagasisidet ja seega, miks ka mitte jätkata selle toreda ning õpetliku postituste sarjaga.

Viimased 2 aasta täiskohaga ettevõtlus on õpetanud mulle 2 peamist tarkust:

  • ettevõtjaks kasvades ei saa inimene mitte kunagi valmis. Iga järgmine väljakutse teeb inimeset tugevamaks, targemaks ja kogenenumaks. Mis omakorda toetab uute ideede elluviimist ja riskide võtmist. 
  • ettevõtluses riskide võtmist tuleb harjutada. Kuid selleks, et harjutamine oleks tulemuslik, tuleb seada eesmärke, tutvuda oma valdkonnaga, mõõta tegevuste tulemust ja kriitikavabalt parandada tegevusi ja seejärel … jätkata tegutsemist.

Mis on toimunud minu ettevõttes viimased 5 kuus?

Viimased 5 kuud on mu ettevõtluselu olnud heasmõttes hullumeelne. Eelmise aasta lõpus hakkasin kirjutama oma esimest paberraamatutEttevõtjaks palgatöö kõrvalt“, mis ilmus 30. aprillil 2019.a. Raamatu kirjastamisega tegelesin ise. Tegelikkuses ei olnud see üldse niivõrd keeruline. Aga täpsemalt raamatu kirjutamisest kirjutan mõnes järgmises postituses. 

Viimase 5 kuu ägedamad saavutused on olnud:

  1. Ettevõtlusraamatu “Ettevõtjaks palgatöö kõrvalt” ilmumine 30. aprillil 2019.a.
  2. Ettevõtluskonverentsi “Ettevõtjaks palgatöö kõrvalt” korraldamine 18. mail 2019.a.
  3. 1 kuud puhkamist-töötamist Balilt
  4. Ettevõtluskoolitajana hakkasin tegema koostööd ühes riigihanke projektis ühe suurema koolitusettevõttega.
  5. Hakkasin kirjutama taaskord ettevõtlusteemalisi e-raamatuid, millest esimene “Kuidas alustada äri algkapitalita?” on ilmunud ja mitmed järgmised on juba ka töös. 

Hulljulge idee – korraldaks ettevõtluskonverentsi? Miks ka mitte!?

ettevõtluskonverents, Sirle Truuts, ettevõtjaks palgatöö kõrvalt, ettevõtlusega alustamine
Foto: Riina Ani

Teine suur idee, mille ellu viisin, oli alustavatele ja väikeettevõtjatele suunatud ettevõtluskonverentsi “Ettevõtjaks palgatöö kõralt” korraldamine. Raamatu avaldamise kõrval oli see tunduvalt väljakutsuvam projekt, kuna tundmatu tegijana oli päris keeruline saada selle üritusega pildile. Konverentsi korraldamise soov oli minus juba aastaid. Sel aastal otsustasin selle koos raamatu ilmumisega ära teha. 

Konverentsil osales pea 100 ettevõtlikku inimest, kes on andnud konverentsile ääretult positiivset tagasisidet. Rahaliselt ei olnud tegu küll väga kasumliku projektiga, kuid samas meediakajastuse mõttes on tulemus olnud päris hea! Juuni kuu jooksul valmivad konverentsi ettekannete audiosalvestused koos e-raamatuga, seega on kõigil huvilistel võimalik saada sellest inspireerivast päevast osa ka e-kanalite vahendusel!

Kes esinesid konverentsil?

ettevõtluskonverents, ettevõtlusga alustamine, ettevõtjaks palgatöö kõrvalt
Foto: Sirle Truuts

1) “Ettevõtjaks palgatöö kõrvalt” Sirle Truuts
2) “Kuidas muuta ettevõtlikkus tulemuseks?” Roland Tokko
3) “Eksportiv väikeettevõtja – unistus või reaalsus” Teet Torim
4) “Asukohavaba äri võimalikkusest Amazoni näitel” Egle Raadik-Gonchev
5) “Turunduse olulisus ja trended mikroettevõttes” Andrus Kiisküla
6) “Äri rahastamise edutegurid” Merike Mätas
7) “Külluse psühholoogia” Katrin Alujev

Esinejad valisin eelkõige praktilisuse järgi ehk kutsusin esinema need ettevõtjad, kes on julgenud tegutseda! Ka osalejate tagasiside peegeldas seda, et esinejad olid inspireerivad ning andsid ka oma kogemust suurepäraselt edasi!

Konverentsi fotodega saab tutvuda SIIT

Konverentsi fotode kasutamisel lisa fotograafi nimi Riina Ani.

Lisan siia mõned väljavõtted osalejate tagasisidest:


“Väga positiivse emotsiooniga konverents, aitäh! Tõeline energialaks :)”

***

Häid mõtteid oli palju, ettevõtjaks olemine ei ole kuidagi lihtsama vastupanu teed minek, see on pingutus ja järjepidev töö”

***

Esitajate vahele võinuks ikkagi pausid ka reaalselt jääda, muidu väga väga äge.

***

“Julge unistada suurelt ja need unistused ka täide viia, hoolimata sellest mida teised arvavad”

***

“Pause peaks olema rohkem ja lõuna kindlasti pikem. Polnud aega inimestega üldse tutvuda. Lõunasöök oli maitsev, aga jube kiire”


Minu 7 järeldust – soovitust konverentsi või suurema koolituse korraldamiseks:

Tänu klientide positiivsele tagasisidele toimub kindlasti ka kevad 2020 ettevõtluskonverents, kuid täpsem info selle kohta sügisel. Toon välja 7 järeldust- soovitust sellise suurema koolituse või konverentsi korraldamiseks:

1.Hoia fookust oma kliendisegmendil!

Minu visiooniks oli korraldada konverents alustavatele ja väikeettevõtjatele. Mitmed huvilised uurisid mu käest, kas talle on konverentsi teemad sobivad. Minu õppetund – oluline on võtta fookusesse pigem üks sihtrühm, mitte mitu. Nii on lihtsam üritust reklaamida ja potentsiaalne klient saab üheselt aru, kas see vastab tema vajadustele või mitte.

2. Turunduskulude valik – testi ja mõõda objektiivselt

Keskmises ettevõttes on turunduskulud paratamatud. On ka muidugi erandeid ja eelkõige siia alla käivad need ettevõtted, kellel on juba välja kujunenud suurem kliendibaas. Ettevõtlusportaali jälgis Facebookis selle aasta algusega ca 4300 inimest. Tänaseks hetkeks on jälgijate arv kasvanud pea 5500-ni. Soovides kliendi tähelepanu terveks laupäevaks, oli selge, et ettevõtjana pidin konkureerima nii teiste toredate üritustega kui ka kliendi vaba aja eelistustega. Kuigi mina ise teadsin, et tegu saab olema väga inspireeriva üritusega, siis oli turundustegevuste ülesanne see viia ka see sõnum klientideni. Tegin otsuse selle ürituse raames proovida ära pea kõik võmalikud turunduskanalid. Turundskulud läksid arvatust mitmeid kordi kõrgemaks ja otseselt saadud tulud neid ära ei katnud, kuid nii mina ise kui mu ettevõtte said piisavalt tähelepanu. Mõned soovitused:

  • Objektiivsus ja realistlikud eesmärkide seadmisel ja tulemuste mõõtmisel. Konverentsi konversioon (ehk ostude arv külastajatest) oli keskmiselt 2,3%, mis on täiesti normaalne näitaja. Esialgu ootasin konverentsile rohkem inimesi, kuid uurides kogemust teiste konverentsi korraldajatelt, siis mõistsin lõpuks, et ka 100 on väga hea tulemus! 
  • Sisuturundusartiklite tulemuslikkus peavoolumeedias on madal. Otsustasin katsetada sisuturundust peavoolu meedias, et saada paremini pildile. Minu järeldus – hinna ja kontakti kvaliteedi suhe on selles kanalis väga madal. Probleem on selles, et sisuturunduse kategoorias on väga palju artikleid ja see, et klient jõuaks läbi selle Su kodulehele, on väga väike. NB! Nendest, kes jõuavad kodulehele, omakorda ca 2-3% ostab. Konveresioon oli suhteliselt hea ehk tegelikkuses 2-3% rings, kuid probleem oli selles, et kodulehele ei tulnud külastajaid. Seega jäin selle kuluga pigem kahjumisse.
  • Leia võimalused saada kajastust uudistevoos (mitte sisuturunduses). Minul endal see ei õnnestunud. Seega kaasasin meediapartneri, kes aitas luua nii sisu kui leida võimalusi kajastuseks. Sellega võib päris rahul olla. Otseselt massiliselt kliente ei tulnud, kuid kvaliteetsetse kajastuse tulemusel tuli mulle endale mitmeid koostööpakkumisi.
  • Iseenda loodud sisu töötab siiski kõige paremini! Kuna olin siiani reklaaminud end üldiselt vaid Facebookis (ja väga edukalt), siis otsustasin konverentsiga katsetada teadlikult erinevaid turunduskanaleid. Järeldus – arukalt tehtud digitaalne turundus toob kiirema tulemuse, PR-tegevused toovad pigem pikemaajalise tulu.

ettevõtluskonverents, turundus, ettevõtlusega alustamine

3. Koostööpartneritest sõltub ürituse edu

Kuna mul puudus eelnev kogemus suurürituse korraldamisega, siis leidsin õnneks väga toreda koostööpartneri Sokos Hotel Viru konverentsikeskusega. Alguses broneerisin suurema ruumi, kuid kui oli teada, et minu ootused osalejatele olid liiga optimistlikud, siis sain jooksvalt ka ruumi muuta. Lisaks õnnestus kaasata tänu neile tehnik, kes kõik salvestused ka linti võttis. Minu õppetund oli kindlasti ka see, et oleksin pidanud enne testima tehnikat, kuna tekkisid mõningaid tõrked esitluste kuvamisel. 

4. Inimesed soovivad omavahel suhelda!

See, et eestlane on tagasihoidlik inimene, siis see on täielik müüt. Enamik tagasiside saatnud osalejatest oleks oodanud esinemiste vahel pikemaid pause sh pikemat lõunapausi teiste osalejatega suhtlemiseks. Seega minu poolt korraldatud järgmisel konverentsil on pause kindlasti rohkem! Sel korral rõhusin rohkem sisule, järgmine kord ka keskkonnale. 

5. Toitlustus … väljakutsuv 🙂

Kõige keerulisemaks osutus toitlustuse valik. Tegin konverentsi suuresti iseenda kuludega ja kui arvestada juurde veel maksud, mis toitlustuse pealt tuleb maksta riigile, siis väga fäänsit lõunat ei saanud pakkuda.  Otsisin ka suuremaid sponsoreid, kuid kedagi kaasata ei õnnestunud (tõenäoliselt olin liiga tundmatu tegija või siis oleksin pidanud varem võtma ühendust). Mida teha teisiti järgmisel korral? Lõuna peaks olema pikem ja paremini korraldatud (mitte ühes järjekorras). Kui rahalisi võimalusi tekib, siis ka lisada menüüsse midagi taimetoitlastele 🙂 Tänan siinkohal väiksemaid sponsoreid, kes andsid oma omapoolse väikese panuse korraldamisse: Airgate Tallinn, IDLoome, Brandmoon.

6. Kaasa julgemalt vabatahtlikke

Kaasasin vabatahtlikke vaid konverentsi päeval nii registreerujate kui ka fotograafi näol. Huvilisi vabatahtlikuna panustamisest oli päris palju. Järgmisel korral kaasan vabatahtlikke kohe alguses konverentsi korraldamisse, mitte ainult toimumise päevale. Minult eeldab see paremat projektijuhtimist, delegeerimist ja süsteemide väljatöötamist.

8. Ära ole enda vastu karm!

Äri on äri. Mõne projekti elluviimine on kergem, mõni raskem. Kui selgus, et minu esialgsed eesmärgid ja ootused olid liiga optimistlikud, siis tekkis mingi aeg läbikukkumise tunne. Sellega aitas toime tulla teistega kogemuste jagamine ja uuesti oma visiooni läbimõtestamine iseenda jaoks. Ehk taaskord küsisin endalt küsimust “MIKS ma seda teen?”. Lisaks toetas motivatsiooni taasleidmist konverentsi kaudu väärtuse loomine osalejatele, kuna hetkel on juba üle 50% osalejatest oma tagasiside saatnud ja tulemus on muljetavaldav: konverents vastas ootustele 50% ja ületas ootusi 50% osalejatest! Super! Aitäh kõigile!

Järgmine ettevõtluskonverents toimub aprill 2020!

Kohtumiseni!

***

Nagu öeldud, juunis saavad valmis ka konverentsi audiosalvestused kui ka konverentsi teemasid kajastav e-raamat! Juhul kui Sul on huvi osta neid tooteid, siis ole informeeritud uudistest tellides uudiskiri ja liitudes Facebooki lehega.

NB! Esita juba täna ettevõtluskonverentsi e-raamatu ja audiosalvestuste EELTELLIMUS kuni -50% soodustusega (valmivad juuni jooksul) SIIT 

P.S. Proovisin ära piltidest video loomise tarkvara www.magisto.ee, millega tegin konverentsi kohta ka video! Soovitan kasutada videode tegemiseks – lihtne, kiire ja põnev! 

ettevõtluskonverents, ettevõtlusega alustamine, ettevõtjaks hakkamine

KLIKI PILDIL, ET NÄHA VIDEOT!